Reklamlar

reklam reklam

Gönderen Konu: Kürede (Titreşim) Tırlama problemi  (Okunma sayısı 2779 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hrn14

  • Turkeycnc.com Üyesi
  • *
  • İleti: 5
  • +0/-0
Kürede (Titreşim) Tırlama problemi
« : Mart 08, 2015, 09:09:39 ÖÖ »
Üstadlar merhaba.

Küresel Mafsal(Aşık) işlerken tırlama problemi ile karşılaşmaktayım.
Tezgahlarımız Takisawa Ex 106 2015 model. Nex 108 modellerimizde mevcut fakat onlarda tırlama problemi nadiren oluyor.
Kullandığımız uç markası (tecrubeye dayalı) Kyocera.
operasyonlarımızı Kaba ve finish olarak 2 bölümde uyguluyoruz. Kaba da farklı takım, finishde farklı takım çalışmakta. Finis e genel olarak
1mm , 0.5mm hatta bazen daha az paso miktarı bırakıyoruz fakat yinede tırlama problemiyle karşılaşıyoruz.
Kater boylarını tarete mümkün olduğunca kısa bağlıyoruz, katerlerimiz vakko marka.
Tezgah gönyesi hassasiyetle ayarlı, aynı şekilde döner punta baskı noktası da parçaya uygun ayarlanmakta.
Tezgah devir hızları 3000 devirde F 0.18 de çalışıyor. 3500 devir 0.16 ilerleme vs gibi deneylerde yaptık fakat matematiksel olarak uçlarımıza uygun ilerleme , 3000 devirde 0.18 olarak hesaplanmış.
Bu arada parçaları iki punta arası işlemekteyiz. Pense bağlı sabit punta, diğer ucunda dönder punta. Döner puntalarımız sıfır özkayalı marka. Aynayıda da özenle boşluklarını alarak sıkıyoruz.
Soğutma sıvılarımızıda operasyon noktasına göre ayarlıyoruz, orda da sıkıntı bulunmamakta.

Aklıma gelen, uyguladığımız operasyonlar bunlar ve halen sıfır tezgahlarda tırlama problemiyle karşılaşıyoruz. Makinelerin kapasitesinden büyük parçalar vs zaten işlemiyoruz.

Sorun neden kaynaklanır, nasıl çözüm uygulayabilirim ya da neler deneyebilirim arkadaşlar. Sizlerden ricam yardımcı olmanız.

Herkese teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
« Son Düzenleme: Mart 08, 2015, 09:11:33 ÖÖ Gönderen: Hrn14 »

Çevrimdışı 67gunes

  • Operatör
  • **
  • İleti: 14
  • +0/-0
Ynt: Kürede (Titreşim) Tırlama problemi
« Yanıtla #1 : Mart 08, 2015, 01:05:52 ÖS »
son pasoya 1,2 mm paso bırak 1600 devirde sanwıck dcmt 0,4 radus sermet elmas kullan ilerlemeni 0,25 yap souc alırsınız.

Çevrimdışı MasterM

  • Programcı
  • ***
  • İleti: 144
  • +3/-1
Ynt: Kürede (Titreşim) Tırlama problemi
« Yanıtla #2 : Mart 08, 2015, 06:34:50 ÖS »

      Merhaba ustalar
 öncelikle tezgahta boşluk olmadığından emin ol. benzer bi olay benim başımada geldi. taretin bulunduğu kızaklardaki kamalar gevşemişti. biraz sıkınca kendine geldi. eğer böyle bi sorunun yoksa 0,4 ve altı radus uç kullan mutlaka.
aklıma gelen en önemli şey ise değişken devir kullanman. küre işliyosun çaplarını bilmiyorum ama çap 10 da iken 3500 devir veriyosan çap 30 da devrin 2000 lere 50 de ise 1500 lere düşmesi gerekir. bunu değişken devirle ayarlayabilirsin. tırlama kürenin büyük çaplarında oluyosa zaten kesinlikle bundan kaynaklanır. mantık küçük çapta yüksek devir büyük çapta düşük devir.
problemi çözünce yaz buraya bizde bilelim ne olduğunu.

kolay gele :)

Çevrimdışı Hrn14

  • Turkeycnc.com Üyesi
  • *
  • İleti: 5
  • +0/-0
Ynt: Kürede (Titreşim) Tırlama problemi
« Yanıtla #3 : Mart 23, 2015, 05:23:28 ÖÖ »
You are not allowed to view links. Register or Login

      Merhaba ustalar
 öncelikle tezgahta boşluk olmadığından emin ol. benzer bi olay benim başımada geldi. taretin bulunduğu kızaklardaki kamalar gevşemişti. biraz sıkınca kendine geldi. eğer böyle bi sorunun yoksa 0,4 ve altı radus uç kullan mutlaka.
aklıma gelen en önemli şey ise değişken devir kullanman. küre işliyosun çaplarını bilmiyorum ama çap 10 da iken 3500 devir veriyosan çap 30 da devrin 2000 lere 50 de ise 1500 lere düşmesi gerekir. bunu değişken devirle ayarlayabilirsin. tırlama kürenin büyük çaplarında oluyosa zaten kesinlikle bundan kaynaklanır. mantık küçük çapta yüksek devir büyük çapta düşük devir.
problemi çözünce yaz buraya bizde bilelim ne olduğunu.

kolay gele :)

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Tezgaz taretnde boşluk vs mümkün değil, henüz sıfır tezgahlar. 0.8 dnmg elmas kullanıyoruz. Devir konusuna gelince, zaten çap büyüdükçe devirin küçülmesi gerek. Örn: 20çap kürede 3000devir 0.18 ilerleme kullanırken, 35-40 çap kürede deviri 2000-2500 lere düşürüyoruz. Burda problem yok. İşlediğimiz parçaların yüzey kalitesi çok hassas olduğu için en uygun 3000 devir 0,18 ilerleme.
Tırlama probleminde bir kaç denemeyle verim almış bulunmaktayım. En büyük etken kater in tarete ne kadar uzun bağlandığı. Ben katerleri alabildiğim kadar geri aldım. Papuç değdi değecek nerdeyse ve öyle bir sıktım ki umarım çıkartmak zorunda kalmayız, zira baya zorlayacak :)
Döner puntanın ucunun 45 derece bilenmesi de oldukça etkili. Zaten işlediğimiz parçaların punta yuvaları 45 derece açılmış. Ayrıca puntanın parçaya direk merkezden değil de yanlardan basması da etkili. Bu sebeple puntanın ucunu küt biliyorum.
Yine parça ile punta arasında ki mesafeyi de oldukça kısa tuttum. Normalde 10-20 mm boşluk oluyordu, şu an bu mesafeyi 5-10mm arasında tutuyorum.
Puntayı sıkarken(takisawa puntaları 2 adet M24 somun ile sabitleniyor, biri ön biri arka) önce ön tarafı sonra arka tarafı sıkıyorum. Eskiden boşluklarını alarak eşit şekilde sıkıyorum.
Bu arada denediğim uçlar, sandwik,ıscar,TaeguTec,kyocera,mitsubishi. Hepsinde de tırlama problemi yaşadım. Ben zaten kyocera kullanmaktaydım fakat denemiş olduk diğerlerinide.
Tekrar belirtiyorum, bu problemle karşılasan olursa öncelik, kater i bağlarken olabildiğince kısa bağlasın ve oldukça kuvvetli sıksın. Elinize sağlam bir anahtar alın, boru yardımıyla uzatın sıkabildiğiniz kadar sıkın. :)

Şimdilik tecrubelerimden verebileceğim tavsiyeler bunlar. Herkese teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Çevrimdışı oğuzhan..

  • Turkeycnc.com Üyesi
  • *
  • İleti: 3
  • +0/-0
Ynt: Kürede (Titreşim) Tırlama problemi
« Yanıtla #4 : Ekim 29, 2015, 09:55:35 ÖS »
Öncelikler tezgahlardaki takım ömrünü azaltan ve tırlamayı arttıran en önemli etkenlerden biri takım ucunun tabiri caizse iş parçasına yalatılmasıdır. Eğer kullandığın kaba ve  finişh takımının ne olduğunu ,iş parçanın malzemesini  söylersen daha çok yardımcı olabilirim. Ayrıca tecrübelerimden yola çıkarak kullandığın devir ve ilerleme mikatarının pek uygun olmadığını söyleyebilirim. Tırlamada saydığın olayların tabiki etkisi var. Ama problemi büyütmek yerine basite indirgeyip çözmek en güzeli . Ayraca katerin bağlanma şeklini bir çok problem çıkarmaya etkisi vardır. Mühendislik açısından düşünürsek eğilmeye oldukça zorlanır ve hem kater açısından hemde iş parçası açısından sağlık bir durum olmadığını teorikte ve pratikte açıkca söyleyebilirim. Ama senin konun tama lrak takım ucunun malzemeye yalatmanda ve yanlış devir ve ilerleme kullanmaktan kaynakladığını söyleyebilirim. 
Saygılarımla...